Natural Selection 2.0 Half-Life Mod Help


Az újrafelfedezésre való tekintettel gondoltam egyet és összeütöttem egy kis helpet az új játékosok számára. Így az elején szeretnék köszönetet mondani azoknak akik közremuködtek eme help létrejöttében, illetve elkészülésében: Sonka, Szarvas, NSplayer ( Ot konkrétan nem ismerem Windy szomszédja :) ) és végül ám nem utolsósorban Ojjektum alias ZSHUN illetve foRAVEr :) . A help remélem segít megérteni ama szuper játékot minek a neve Natural Selection. Ugyan az NS könyvtárban található egy slideshow, ám sokan nem tudnak angolul illetve ha tudnak is nem mindent tudnak meg amit szeretnének ebbol a segítségbol.Mint ahogyan a neve is utal rá egy half-life modról van szó. A modnak nincs single player része ám a multiplayer rész nagyban kárpótol minket. Még itt az elején ki kell emelnem hogy igen különleges mod. Ugyan találhatóak a modhoz botok is ám mint megannyi multiplayer játék így ez is emberek elleni küzdelemben a legizgalmasabb. Ebben a modban a harcot az emberek MARINE-k és a földönkívüliek az ALIEN-ek vívják. Mindketto fajnak megvannak az elonyei és hátrányai, kinek melyik a szimpatikusabb majd eldol játék közben. Maga a játék a szerverre csatlakozás után egy "elojátékkal" kezdodik. A player eldöntheti hogy melyik csapatba kíván állni, netalán a gép válasszon neki csapatot ( Random Team) avagy csak szemmeltartani szeretné a játékot ( Observ ).



Ha az Observe match-et választottad akkor az egész pályán free look módban avagy 3rd person modban embereket követve nézheted ügyködéseiket, ám ienkor a velük való kommunikálásra / a játék keretei közt / nincs mód, azonban a többi úgynevezett Observerrel szabadon kommunikálhatsz akár mikrofon akár billentyuzet segítségével.Ha az Alien fajt választod, célod egyértelmu: irtsd ki az embereket errol a pályáról. Így elmondva és a tanulás elején ez igen egyszerunek hangzik azonban az emberek igazán meg tudják nehezíteni a dolgos alienek munkáját.

Alien

Az elsodleges célja az alieneknek (nyílván a fo cél az emberek kiirtása azonban a lépések melyeket leírok a gyozelmet hivatottak elosegíteni, lehet más útonis nyerni én ezt javaslom) hogy a Hiveokat (3 található belolük minden mapon mindig ugyanazokon a helyeken) felépítsék és biztonságban tudják. A hiveok elhelyezkedését és "egészségi helyzetét" a képernyo jobb felso sarkában lehet látni, valamint amennyiben körbenéz az ember egy világító foltként láthatja a hiveokat. (természetesen csak az alienek látják így). A hive elengedhetetlen mivel az alienek csak akkor lesznek bírtokukban mind a 4 fegyverüknek ha mind a 3 hive fel van építve, ami azt jelenti hogy a jobb oldalon mind3 ábra teljes mértékben színes !!


Az alienek másodlagos célja hogy minél több Resource pontot birtokoljanak melyre resource towereket épitve hozzájuthatnak az értékes Resource-hoz. (az építés mibenlétérl későbbiekben lesz szó).


A resource elengedhetetlen mind az alieneknek mind a marinéknak. Az alienek ebbol tudnak fejlodni, saját magukat fejleszteni. Az alieneknek különálló saját resource-ük van ami bal oldalt található és kék színnel van jelölve a mértéke. A maximum a 100. Jobb oldalt sárgával található az energiaméro. Amennyiben támadásokat, öngyógyítást használunk ennek a mértéke csappan meg ám folyamatosan regenerálódik, tehát nem tudunk akármeddig például harapdálni ellenfelünk mivel alienünk "kifárad" :) Alul a resource mérotol jobbra találhatóak az élet illetve páncél kijelzoink, úgy gondolom ezek magukért beszélnek.Mielott az alienek részletezésébe belekezdek, elmagyarázom, hogy lehet átalakulni egyáltalán más alienné. A jobb gombot megnyomva elougrik egy menü, amelyen a Lifeform ra kell vinni a nyilunkat itt a két alapember található a kívánt emberre, kell rákattintani az átalakuláshoz. Ahhoz hogy átalakulhassunk megfelelo mennyiségu Resource-re van szükségünk, amit a lény neve mellett zárójelben láthatunk. Az átalakulás alatt egy tojásban vagyunk, amibol kilátunk ugyan de, nem tudunk mozogni, és nagyon sebezhetoek vagyunk, így az átalakulást érdemes védett helyen végrehajtani. Az Advanced menüpontba ezen belül vannak az igazi támadó alienek, ezeknek a részletezését, képességeit fogom a továbbiakban leírni. ( amennyiben a fegyver, amit használni szeretnél piros abban az esetben nincs felépítve az összes hive így nem tudod használni azt a fegyvert. Amint felépül a hive már tudod is használni :) )

A legelso Alien amivel mindenki alapból kezd, illetve meghalás után ujjá éled az a Skulk. Ez egy igen gyors, falramászási képességgel rendelkezo alien.

Természetesen minden alien nem csak a Skulk látja a másikat akárhol is legyen a térképen, illetve ha támadás éri akára csapattársat akár egy épületet azis jelzésre kerül.

Fegyverei közt igen hasznosakat is lehet találni. Elso és egyben alap fegyvere a harapás, ami a kezdésnél 2 szer beleharapva 1 emberbe végez is vele, valamint a késobbiekben is ha nem fejlesztenek ;)

A második fegyvere a Skulk-nak amit, alapból az elso hive-al megkap az a parazita. Ez arra szolgál hogy akár emberekre akár épületekre rálove azokat bárhonnan akár falon keresztül is látjuk sárga körként, egészen az adott ember, épület haláláig. (embereket megparazitázva természetesen a mozgásukat is nyomon követhetjük)

A harmadik fegyver a Leap ami egy ugrással az ellenfél torkának ugrik, épületek ellen nem hatékony.

A negyedik egyben utolsó fegyver a Xenocide, ami tulajdonképpen egy kamikaze. Sebzése 200 a környezetbe ahol felrobbant mindenkinek.

A következo alien a George az építos alien. Csak ezzel az emberrel lehet építeni. Az épület menüt szintén a jobb gombbal érhetjük el. Két fajta épület típus van az egyik az Advanced a másik pedig az Upgrades. Az advanced épülettek között található a Hive, az Offense Chamber illetve a Resource Tower. Az épületek építéséhez is természetesen Resource-ra van szükségünk, amit úgy ahogy az átalakulásnál a lények neve mellett, itt az épületek neve mellett található a szükséges mennyiség. A Hive az az épület amire az alieneknek szüksége van képességeik teljes kiaknázásához, illetve ha az alien sebezve volt és a hivehoz kerül az gyógyítja is az alient. Az alsó kör az épületek egészségi állapotát jelzni, amennyiben zöld az a legjobb ha piros akkor pár lövés és meghal az épületünk.

A resource tower megépítése felgyorsítja a resource ( kép bal oldalán) termelodését, ami elengedhetetlen a játékhoz.Az Offense chamber az alieneke esetében a lövo tornyok szerepét töltik be. Mint minden épülete az alieneknek ez is épül ugyan magától ám a george ha rásegít a "használ" gombbal (alap E) akkor hamar felépül az épület hogy megvédjen az emberek gyors támadásaitól.

Az Upgrades-nél található épületeknek kettos funkciójuk van, egyrészt adnak valami helyi pluszt, elonyt, másrészt, pedig majd az önfejlesztésben lesz szerepük. A fejlesztésnek három szintje van, amennyiben az adott épületbol három darab van hármas szintu az adott fejlettség szintje.A Defense Chamber egy igen hasznos épület. Noha támadással nem rendelkezik, a környezetében levo sebzett épületeket, illetve alieneket is gyógyítja. Minél több van belole annál nagyobb a gyógyulás sebessége. Ezenkívül pedig a Evolve Upgrade menüpont alatt található Defensive fejlesztés lehetoségét adja meg számunkra. Ezen belül is három lehetoség áll elottünk amibol azonban csak eggyet választhatunk: 1. Redemption - Mindig amikor kevés az életünk a gép a legközelebbi Hivehoz teleportál minket. 2. Regeneration - Bizonyos idoközönként regenerálódik életünk 3. Carpace - Plussz páncélzatot kapunk illetve a sebzés 16%-tnem kapjuk meg.

A Sensory Chamber (az egyik kedvencem) Igen nagy hatókörben az ott található épületeket illetve alieneket elrejti, és ezt úgy jelzi, hogy átlátszó lesz az alien. Azonban ha az embereknek a közelbe van Radarjuk abban az esetben az alien egyszer lathatatlan utana nem, a saját szemszögébol, ami azt jelenti hogy a közelbe radar van és az emberek látnak ! A fejlesztések amiket ezzel lehet csinálni a következok: 1. Scent Of Fear (kedvencem) - Az embereket látod a térképen ha a közelbe vannak, akár falon át is, és ez elol semmiképpen nem tudnak elrejtozni :) 2. Cloaking - Ha sokáig nem találkozol ellenséggel, nem sebeznek meg, akkor eltünsz mintha a sensory chamber rejtene el de ha a közelbe vanradar szintén látszódsz 3. Pheromones - Ha az ember menekül eloled látod az útját (személy szerint ezt a képzit még nem próbáltam nemtom mitcsinál :)

A Movement Chamber az alienek gyorsaságára vonatkozó fejlesztésekkel szolgál, illetve amennyiben egy felépített movement chamber-re a használ gombot használod elteleportál az emberekhez legközelebbi hive-hoz. A három fejlesztés amit lehet benne csinálni: 1. Silence - Csendesebb leszel nem hallatszanak a lépteid mint alapból hallatszik 2. Celerity - A sebességedet a duplájára növeli 3. Adrenaline - A saját energiaszinted regenerálódását növeli, azaz többet tudsz támadni.

A kis George építonk azonban nem csak az épületek megépítésére alkalmas, korántsem ! Az alap fegyvere ugyan nem eros, valami köpetet lo, nem sebez sokat ilyesztésre alkalmas :)

A második fegyver igen hasznos mind épületek mind alienek gyógyítására alkalmas.

A harmadik fegyver kifejezetten hatásos, ám csak épületekre, az onos után ez rendelkezik az épületek ellen a második legnagyobb sebzéssel. Egy nagy csulát küld rájuk ami nagyon sebzi oket :)

A negyedik fegyver elég furfangos fegyver. Hálót tudsz csinálni folyosókon amikbe ha belefut a marine akkor nem tud loni illetve igencsak lelassul :) ám eztis ki lehet védeni 1 bizonyos fegyverrel, de attól nagyon jó rajtaütésekre :)

A következo alienke a Lerk, ami egy szárnyas alien ergo tud repülni. Fo fegyverei a spórák az emberek kifüstölésére a szuk helyekrol alkalmas, vagy támogatásra mivel spórákkal támad. A repülést úgy érhetjük el, hogy az ugrást nyomkodjuk. Az elso fegyver kis tüskéket lo az ellenségre épületek ellen abszolút nem emberek ellen is csak elrejtozve hatásos, mivel kicsi a sebzése.

A második és harmadik fegyver azok a spórák, egy helyre beirányozva a második 5hpkat sebez egy ideig, a harmadik, pedig lelassítja az emberek golyóit így kevesebbet sebeznek.

A negyedik fegyver kizárólag a csapattársak segítésére alkalmas, ha alkalmazod amikor a közeledbe van csapattársad(csapattársaid) akkor energiát hamarabb nyeri vissza, gyorsabb lesz illetve még többet is sebez. Szóval igen hatásos támogató fegyver.

A következo alien a Fade, ami egy alapvetoen emberek ellen képzett harcos alien, tehát épületek ellen nem annyira hatásos. Az elso fegyvere is már magáért beszél karmolás ami 80 sebzés az emberekre.

A második fegyver a begyorsulás/teleportálás ami annyit tesz hogy az egérrel kijelölt helyre iszonyatos sebességgel odarohan a Fade.

A hármas fegyver az tulajdonképpen regeneráció ami energiát fogyaszt csak.

A négyes és egyben utolsó fegyver egy savrakéta, aminek területsebzése van és igen hasznos, ám ez is csak emberek ellen a legjobb.

Az utolsó alien az az Onos, a legnagyobb legtöbb élttel és pajzzsal rendelkezo alien. Mind épületek mind emberek ellen nagyon hatásos. Elso fegyvere a felöklelés, ami igen sokat sebez, épületek ellen pedig duplát.

A második fegyver igen érdekes, ugyanis az Onos bekapja az embert és emészteni kezdi. Amíg az emésztés zajlik folyamatosan gyógyítja az Onost. ( Az onos szarvának az emberre kell mutatnia különben nem kapja be)

Íme egy Kép az emésztés folyamatáról :D

A harmadik fegyver a Stomp arra jó hogy 5 másodpercre megfagyasztja az embert (embereket) akik a hatáskörében voltak a támadásnak.

A negyedik fegyver az egy rohamtámadást indít amíg az energia el nem fogy, úgy vettem észre épületek ellen nem hatásos.

Marine

Az emberek dolga egy hajszálnyival bonyolultabb, mivel a Commander (vezér, az alieneknél 1 bot, továbbiakban comm) aki fegyvert, ammot, életet ad. És mivel az emberi teljesítoképesség korlátos ezért 10 embernél már komoly gondok lehetnek :)Az embereknél így alapvetoen ki kell jelentenünk hogy a comm és a marinék egymásra vannak utalva, egyik sem lehet meg a másik nélkül. Ezért a commutasításait érdemes követni. ( Ha követed lehet hamarabb kapsz jobb fegyot jobban figyel rád a comm mint arra aki nem azt csinalja mint amit mondd)


Az egyszeru marine dolga, mint már említettem a commanderkijelölt utasításainak elvégzése, amit mindig egy kék kör jelez illetve egy gépi hang mondja be angolula cselekvés mibenlétét. A commandert által telepített épületeket a "használ" gombbal tehetjük (alapból E).


A továbbiakban a commander szemszögébol épített épületek illetve lerakott tárgyak magyarázatát kinézetét összevonom a marine által látott dolgokkal, az egyszeruség kedvéért. Minden foépületnek megvan a maga hatósugara, ez majd a késobbiekben lessz fontos.


Commandernek saját széke van [:)], csak egy commander lehet, mindegy mennyi comm szék van.

A comm székbe beszállva a pályát felülnézetbol látja a comm, mint egy startégia játékban.

Hozzá kell tennem természetesen hogy itt már benne voltunk a játékban tehát nem minden olyan mint kezdésnél lessz, gondolokk itt a resource mennyiségére, épületek már meglevoségére.Bal alsó sarokban található a térkép. Elég hasznos az épületeinket és embereinket is láthatjuk rajta. Az épületek kékkel míg az emberek fehérrel vannak jelölve.

A Bal felso sarokban találhatjuk a resource-ünk mennyiségét. Itt meg kell említenem, hogy az alienekkel ellentétben itt nem egyéni hanem közös resource rol beszélünk, amineka megfelelo felhasználása a comm feladata.

A kép jobb alsó részén találhatóak az építési, fegyverkezési ikonok. Az elso ikon az alap épületeket mutatja amit alapból tudunk építeni, csak comm szék kell hozzá.

A legelso kép a második sorból jobbról balra haladva, a resource torony. Ezt szabad resource helyre tudja lerakni a comm, megépítve resorce pontokhoz juttatjuk a csapatot amiszükséges a fegyverekhez,épületekhez,fejlesztésekhez.

A második kép ami Sárgával még külön be van karikázva egy igen fontos épület. Csak a comm szék hatósugarába lehet épiteni, szerepe pedig a megölt marinekujra csatarendbe állítása, újraélesztése. ( javallott hogy ez legyen a legelso épület amit a comm megépít )

A harmadik kép az armory. Megépülése után, bármely fegyverbe a "használ" gombot nyomvatartva loszert ad.

A negyedik és egyben utolsó kép ebben a sorban a comm szék. (jellemzés lsd. emberek elején)


A harmadik sor elso képe a turret factory. A védekezés szempontjából elengedhetetlen ez az épület, csak ennek az épületnek a hatósugarába lehet bármilyenlotornyot (turretet) építeni. !!! Fontos hogy amennyiben a turret factoryt lerombolják és nem volt több a közelben az összes hatókörében levo turret muködéképtelenné válik.

A következo kép az alap védelmi vonala az embereknek, mint feljebb említettem csak turret factoryk hatósugarába lehet oket építeni és ellenség feltunéséreautomatikusan tüzel. Érdemes minéltöbbet építeni belole ha megvan rá resourcebol a keretünk :)


(megjegyzes hogy ez egy éppen nem felépített torony)


Az utolsó kép az alap épületek között van ugyan ám csak a turret factory fejlesztésével érheto el az építése. Ez is egy turret azonban csak épületek ellenvaló, egységeket nem is támad, azonban épületeket akár falon át is !


A következo kép az elso sorban a fejlett épületeket jelképezi.

Az elso ikon a második sorban balról jobbra haladva a radar. Ez az épület egyben a láthatatlan alienek felfedésére és fejlesztési célokra is szolgál.

Ebben lehet fejleszteni a következo dolgokat: 1. Scanner sweep - amennyiben ki lett fejlesztve a comm akárhol a térképen alkalmazhatja, felfedi a láthatatlan idegeneket2. Phase TEch - A teleportáló berendezés építését teszi lehetové 3. Destress becon - Fogalmam sincs mire jó :) 4. radar az ellenséges egységeket mutatja bárhol a térképen kör formájában akár falon át is,amennyiben nincs elrejtozve.

A következo kép az arms lab. A fegyvererosséget illetve a páncélerosséget lehet ebben az épületben fejleszteni.

A harmadik kép ebbe a sorba az a armory2 (nemtom mi a neve :P). Ebben az épületben lehet fejleszteni a heavy armort, illetve a jetpacket. Egy ember nem használhatja mindkettot egyszerre.(a heavy armor az armort növeli :), a jetpack pedig az ugrast nyomvatartva egy ideig repülést biztosít nekünk)

A negyedik kép a teleport berendezés :). Két telportot építve két különbözo helyre léehetové teszi a köztük való teleportálást. (ráállva a teleportra a "használ gombbal teleportálahtunk)

Az elso sor harmadik képe, segítség a comm részérol az emberei felé. Az elso képre kattintva életet a másodikkal pedig töltényt adhatunk embereinknek.

Az elso sor utolsó képénél találhatjuk a fegyvereket, valamint a heavy armort és a jetpacket. A fegyvereket az armory hatósugarán belül dobhatja le a comm.A fejlettebb fegyvereket csak a fejlesztett armory körül !

Az alapfegyver, ami egy gépfegyver nincs belerakva ebbe a listába, mivel azt alapból kapunk. Fejlettebb fegyvereket egymásra csak úgy tudjuk cserélni, ha elobb a nálunk levot eldobjuk (alap billentyu a G)

A második sor elso fegyvere a taposóakna, ám mivel az alienek közül van amelyik falon képes mászni akárhova lepakolhatjuk az aknát.


A második sor második fegyvere a shotgun, egész jó kis fegyver jó sebzéssel.

A harmadik fegyver amit már csak az armory fejlesztése után lehet kapni, az a HMG. Ez egy igen hatásos gépfegyver, nagy loszermennyiséggel.

A negyedik fegyver amihhez szintén az armory fejlesztése szükséges az a gránátveto. Épületek ellen a leghatékonyabb, késleltetett robbanása van, hacsak nem találjuk el közvetlenül az ellenséges objektumot.

A harmadik sor elso fegyvere a Welder. Ez egy igen hasznos kis fegyver, vagyis inkább segédezköz, ugyanis sebzése nem túl nagy, ám több funkciója is van.Épületeinket a welderrel vagyunk képesek megjavítani, valamint ha egy csapattársunknak sebzodött a páncélja a welderrel szintém ,eg tudjuk javítani.A pályákon találhatók külön jelzések, sárgás cucc :) ahol a weldert használva uj utat nyithatunk, amerre addig nem tudtunk menni.

Remélem meg vagy elégedve eme kis segítséggel a játékhoz, ugyan nem a legtökéletesebb sotlewhet, még van mit csiszolni rajta, ám remélem egy kezdo löketet ad eme játék megértéséhez, megszeretéséhez.


Copyright, 2004.07.14 | Made by Flamingsword & foRAVEr